Anycool T828 Detaylı İnceleme

6 Eylül 2008 Cumartesi



Daha önce söylediğim Çin malı telefonum bugun 2:00 sularında elime geçti.. Hemen açtım kurçaladım beklediğimden daha iyi çıktı diyebilirim.. Daha önce söz verdiğim gibi telefonumun fotoğraflarını çektim, girmedik yer bırakmadım ve şimdi bunları sizinle ayrıntılı olarak paylaşıcam...






Ürünü Hepsiburada.com güvencesi ile sipariş verdim ( http://www.hepsiburada.com/productDetails.aspx?categoryid=16001&productid=telcepanyt828 ) ve 1 hafta içinde geldi. Kutuda herhangi bir problem yoktu. Özenle kutulanmıştı..


Kutuyu açtığımız zaman içinden ürünün kendisi çıkıyor:D Küçük semimli bir kutuyapmışlar..



Kutunun genel yapısı da böyle işte.. Her anını görüntülemek istedim..





Küçük kutuyu açtığımız zaman karşımıza telefonumuz çıkıyor.. Seviniyoruz hemen alıp kurcalama istiyoruz ama yapamayız, önce inceliyelim bakalım içinden neler çıkıyo...



Kutunun içinden 1 Adet Anycool T828 Cep telefonu, 1 Adet kurulum cd si (Hiçbir işe yaramıyor bilgisayar direk tanıyor), 2 Adet batarya, 1 Adet kılıf, 1 Adet çok fonksiyonlu bilgisayar ve şarj kablosu (Telefon bilgisayardan da otomatik şarj olabiliyor onun için(ipod u andırdı bana)), 1 Adet standart priz için giriş, 1 Adet araç çakmak şarj kiti, 1Adet kulaklık ve garanti belgesi.. Herşey tatmin edici şuanda..








Telefon ile 1 ucu USB, diğer ucu da telefona için uyarlanmış bir kabla çıkıyor.. Yanında gelen satandart şarj vede araç şarjı için 2 ayrı aparat çıkıyor ve bu usb girişini bunlara takarak kullanabiliriz. Yada hiç uğraşmıyarak bilgisayara bağlıyarak telefonumuzu şarj edebiliriz.. Bana ipod dan çalıntı bi özellik gibi geldi ama benim için kullanışlı oldu. tek kötü yanı bilgisayar bağlantı kablosu olduğu için kabloyu kısa tutmuşlar. Bu da biraz sorun çıkartabilecek gibi..











Telefonun kapağını açmam açıkcası bira uzun sürdü alışagelmemiş bir kilit sistemi var. Çin malı olduğu için korkarak zorladım ama korkmayın normali öle açılıyor.. Yukarıdan biraz bastır, var gücünle çek.. İşte açıldığı zaman çift sim kart girişi vede 1 adet minisd hafıza kartı girişleri duruyor..

Kameraya yakın olan Sim A, en altındaki ise Sim B. Bunlara isim veriliyormu bilmiyorum. Kurcalarken denk gelmedi.. Aramada ve aranmada bir sırun yaşamadım..

Sitede 256mb hafıza kartı yazmasına ragmen benimkinde 1GB hafıza kartı hemde takılı geldi sanırım torpilliyim..





İlk başta Nokia dan alışkanlık olarak sim kart yeri sürgülü zannettim ve içine geçirmeye çalıştım. Hatta bir ara Çin de simkartları dahamı geniş fln dediğim oldu ama siz bu yazıyı okuyorsanız ve bu telefonu alıcaksanız haberiniz olsun o demir parça sim kartı rayı degil sadece koruyucusu:D Sim kartı yuvaya yerleştiriyorsunuz ve onu kapatıp sürgülüyorsunuz..











Telefon üzerinde 2 adet kamera var. Bunlardan arkadaki kameranın 2Mp olduğu yazıyor ama maximum 640 x 480 px boyutlarında çekim yapabiliyorsunuz.. Ön kamerasıda aynı sayılır.. Bunun yanında da flashsız olmasıda eksik olan bir yanı olarak düşünüyorum.. Ama ben çok fotograf çekmem lazım degil derseniz sorun çıkacağını zannetmiyorum.. Telefonun genişliğinden yararlanıp * 0 # üçlüsünü sağ tarafa koyup uzunluktan yer kazanmışlar.. İlk başlarda biraz alışagelmedik olsada bir süre sonra alışıyorsunuz.. Zaten kalemi kullandığınız zamanlarda ekran klavyesinde normal standartlarda olması çift yönlü kullanımı sağlamış. (Genel olarak IPhone a benzetmeye çalışmışlar. Ekranı biraz benziyor.. Özellikle arama bölümünde ekrana çıkan numara tuşlarını IPhone'u andırdı..)










Telefonda klasik bir yan bölme var genişliği normal boyutlarda.. Sağ tarafında bilgisayar, sarj ve benzeri işler için bağlayabileceğiniz bir bölüm var. Sol üst tarafında radyo ve televizyonda kullanmak için büyük bir anteni var ve sağ alt tarafında güzel bir kalemi var.. Fakat elleri benim gibi büyük olan insanlar biraz kavramada zorlanabilir ama bir süre sonra alışıyorsunuz ve onsuz yapamıyorsunuz..





Telefonun ele oturuşu iyi.. Ben büyük telefon sevdiğim ve buna alıştığım için buda iyi geldi bana. ama biraz ağar. Titreşim ayarı olmadığı için nasıl titrerse ona mecbursunuz ve bana göre titreşimi hissedilmiyor daha iyi birşey olabilirdi.. Sesi denildiği kadar mükemmel.. Nerede ise 5.1 ses sistemi kadar ses çıkartıyor:S Tasarım olarak fena degil.. Hepsiburada ki gibi arkasında at resmi fln yok.. Birde ön yüzündeki Anycool yazısı gayet güzel yazılmış ve çok hoş görünüyor..

Bu kadar büyük telefonda tuş takımını birazdaha rahat yapabilirlerdi diye düşünüyorum. Özellikle orta tuşun yanında kalan sağ - sol tuşları diğer butonlara çok yakın konmuş vede birazcık küçük yapılmış bu yüzden eğer kalem kullanılmadığı zamanlarda biraz zorluk çıkartabiliyor..









Telefonun anteni gerçekten uzun :D Sakın bunu konuşurken kullanıcakmıyız diye sormayın:D sadece TV Si daha iyi çeksin diye yapılmış güzel birşey.. Boyutunu ayarlıyabiliyorsunuz daha kısada tutabilirsiniz.. Kalemi de gayet güzel çift kademeli, küçük, şirin... Dokunmatik ekran özelliği gayet iyi bir problem olduğu zaman ayarlarından ekran ve kalem ayarlarını yapabiliyorsunuz.. size 3 tane nokta gösteriyor ve oralara tıklamınızı söylüyor.. Tıkladığınız zaman ekran ve kalem ayarları yapılmış oluyor.. Gerçekten akıllıca düşünülmüş bir olay..







Telefonda şarjı korumak için pekçok özellik bulunuyor bunlardan en beğendiğim Ekonomi seçeneği. Aktif ettiğiniz anda telefonunuzun ışığı kısılıyor ve bekleme moduna geçiş süreleri azalıyor.. Bunun yanında kasik şekilde bekleme modu zamanı gibi seçenekleride kendimiz ayarlıyabiliyoruz..

Telefon açılırken PIN Kodu soruyor. Ağer ayarları değiştirilmediyse burada SIM A ya konulan kartın şifresini yazmamız gerekiyor.. Telefon açılıp baz bolunduktan sonra birkere daha sizden PIN Kodu istiyor. Bunda da 2. hattın pinini yazmamız yeterli.. İstediğimiz hattı hattı kapa şeklinde kapatabiliriz.. Başka bir özelliği aramaları enğelliye biliyor olması.. (Denemedim ama arama engelleme bölümü mevcut.)

Telefon açıldıktan sonra (hatta kapalıyken bile ekran klavyesi kullanabilmeniz mümkün.. Eğer tuş takımına alışamadıysanız bu özellik sizin çok işinize yarıyacaktır..)





Telefonun bekleme modu gerçekten güzel.. İstediğimiz resmi yada animasyonu atamamız mümkün. Hare tuşuna basılı tutarak ekonomi moduna girip çıkabilirsiniz.. Tuş klidi otomatik devreye giriyor fakat manuel olarak tuş klidini devreye sokmayı başaramadım..




Gelen çağrılarda ve mesajlarda karşılama ekranları gerçekten güzel. Arayan kişiye tam ekran fotoğraf veya video atayabilmek özellikleride cabası.. Tek kötü yanı bekleme modunda azda olsa ekranı görememek tamamen ekran kararıyor ve tu klidini açıp ana ekrana dönene kadar da karanlık kalıyor..


Bu telefonu rakiplerinden ayıran en önemli özelliği tabikide televizyon özelliğinin olması.. Bulunduğunuz bölyege göre çekim ve netlik kalitesi artıyo.. Otomatik kanal araması sayesinde hiç uğraşmadan kanalları arayıp zaping yapmaya başlıyabilirsiniz.. 75 Tane tv kanalı kaybetme özelliği geliyor ama izlemek için kaydetmeye bile gerek yok.. Ses kalitesi diğerlerinde de olduğu gibi TV Özelliğinde de ciddi anlamda kaliteli.. TV yi izlerken takılma, kasma, cızırtı gibi bir problem yok.. Kılçık antenden ne izliyorsanız aynı anda tv dende izlemeniz mümkün.. Tv den kayıt olduğu söyleniyor fakat denemeye fırsatımolmadı ne kadar kaliteli kaydeder bilemem. Ama tahminime göre telefondan kaydedip telefondan izliycekseniz bunun için kalitesinin yeterli olacağıdır...





Telefonun kalemi sayesinde çok rahatbir şekilde yazı yazıp gezinebiliyorsunuz.. Adeta bilgisayar olmuş, Mause ise kalem..

SMS yazarken ekran klavyesini açıp kalem ile tıklıyarak hızlıca yazabilirsiniz (Tabii harflerin yerlerine alıştıkran sonra..)

Yada ekranın herhangi bir yerine kalemle birşeyler çizebilirsiniz.. (Normalde yazılan yazıyı tanıyıp msj a aktarması lazım ama bir türlü çalıştıramadım, yada benim yazım o kadar çirkinkik tanımak istemiyor..)

Yine sms gönderirken hangi hattan yollanıcağını soruyor.. Arama yaparkende rehberden ismi bulup hangi hatla aramak istiyorsak onun tuşuna basmamız yeterli. Yada hangi hattı kullanmak istiyorsak onun yeşil tuşuna basıp sim rehberine de bakabiliriz... Böylece iki sim kart rehberi + telefon rehberi toplanmış oluyo...






Telefonun çok sağde ve kullanımı kolay bir yapısı var.. Menüler arasında gezinirken hiçbir sıkıntı yaşamadım.. Bir menüye girdiğiniz zaman 1 den 9 a kadar sayılar olan ikonlar çıkıyor.. O numaraları tuşluyarak menülerde hızlı gezinebiliriz.. Tabiki yine kalemi kullanabiliriz.. kaydırma çubugunuda sürüklüyebiliriz..

Benim beğendiğim özelliklerden biride müzik yada radyo dinlerken menülerde gezinebiliriz konuşabiliriz fotoğraf çekebiliriz ve bu süre zarfında müzik kesilmez.. Sadece arama olduğu zaman yavaşça kısılır konuşma bittiğinde yine yavaşça otomatik olarak açılır..

Bunun yanında başka bir güzelliği; Eğer biri sizi arıyorsa seçeneklerde iki tane seçenek çıkıyor. Bunun biri Cevapla diğeri ise Cevapla ve kaydet.. Yani biri ile konuşurken sesimizi kaydedebiliyoruz..






Daha öncede bahsettiğim gibi telefon ile birlikte 1 usb kablosu vede yanına 2 tane şarj için adabtör geliyo.. Bir ucunu telefona taktıktan sonra isterseniz arabanızda sigaralığa takın, istersenizde standart elektirik adabtörüne takıp şarj edin.. Yok bende bilgisayardan kaydedicem derseniz takın bilgisayara şarj edin.. Zaten iki tane pil geliyor pilim bitti derdi kalkıyor.. Fakat benim ilk aklıma 2 tane verdiklerine göre yedek parçası yok pili de yakında bozulur geldi ama bunu anlamak için de kullanıp görmek gerekicek.. Tabiki ben kullandıkça hatalarını aksaklıklarını sorunlarını uygulamalarını paylaşıcam..






Daha önce şarj özelliğinden bahsetmiştim şimdi tabiki de sıra geldi bilgisayar uyğulamalarına.. Telefon'u bilgisayara bağladığınız zaman direk makine telefonu tanıyo. (XP işletim sisteminde denenmiştir..)
İçinden bir cd çıkıyor ama ne işe yaradığını anlamış değilim.. Neyse telefon'u bilgisayara bağladığımızda telefonda bir menü açılıyor ve ne yapmak istediğimizi soruyor.. Depolama cihazı, Web Kamera, COM port.





Depolama cihazını seçersek bilgisayarımız şarj oluyor.. Bunun yanında bilgisayar telefonu bir flash disk olarak görüyor ve içine dosyalarımızı atıp kullanabiliyoruz.. Pekçok tartışma konusu dolaşıyor ortalıklarda. Bunlardan en önemli iki tanesi büyük resim dosyalarını yolladığımız zaman açmaması diğeri ise video kayıt, yok mp4 izleme vs gibi şeyler.. Bunları açıkcası izleme fırsatım olmadı fakat benim düşüncem neden telefona büyük resim atıpta bakayım ki?? Telefonda resim saklamak bana göre değil.. Zaten saklamayı düşünende büyük boyutta atıp sistemi kastıracagına ekran boyutuna göre atıp rahat etmesi bence daha mantıklı...






Tabikide web kamerayı seçersek ürünü web cam olrak kullanabiliyoruz. Görüntü gayet kaliteli ve sorunsuz duruyor. Ben msn de denedim bir problem çıkmadı gayette memnun etti. Tabi asıl problem webcam olarak kullanırken bu aletin nasıl sabit duracığı sorusudur.. Bunun için size önereceğim tek şey biraz riske girip anteni çıkartın.. Yan çevirin ve sabitlesin.. Anten yere paralel olduğu zaman web cam da yatay pozisyonda sabitlenecektir.. Cep telefonunu web cam olarak kullanmakta sizin fantezilerinize kalmış bir olay :D





Paket içerisinden ilk başta hoşlanmadığım ama sonra fonksiyonunu öğrenince taptığım bir deri kılıf çıkıyor.. Şimdi merak ettiniz nedir bunu bu kadar ilginç yapan özelliği..

Aslında normal siyah deri bir kılıf. Bir tarafınsan kayış şeklinde bir deri daha uzanıyor ve bu deri kabın hafif altından devam edip diğer yüzeye kadar gidiyor.. Telefonu kaba koyduğunuz zaman bu kordon içe doğru hafiften gidiyor ve kısalıyor.. Durun panik yapmayın işte buda bunun özelliği..

Sıra geldi güzel yanına.. Telefon iyice içindeyken kabı yanlarından tutun telefonu tutar gibi.. Sonrada kayışı yukarıda doğru çekin ve ta taaaam.. Telefon dışarı çıktı :D Artık eskisi gibi kabın içinden çıkarıcam diye olmadık yerlere basmıyoruz..

Bence çok iyi düşünülmüş bir olay..







İşte buda telefonun grantisi.. E tabi hepsiburada farkı ile.. Tabi ne kadar dayanır ne işe yarar lazım olurmu? Bozulursa tamir edilirmi gibi soruları bozmadan öğrenemeyiz.. Bakalım ne zaman bozulucak ve bozulduğu zaman ne gibi şyler yaşıyacağız bunları umarım asla öğrenmeyiz...


Biliyorum çok fazla uzattım fakat her yerde bu Çin malı telefonlar hakkında akıllarda kalan sorular var. Benimde vardı ve elime geçene kadarda asla geçmedi.. Yine bazen tedirgin olduğum oluyor fakat o kadar büyütülecek birşey değil... Onca para verip hiçbir özellik alamıyacağıma, özellikli bir telefon alırım daha iyi..

Bu kadar yazıdan sonra yine merak ettiğiniz, aklınızda kalan soru işaretlerini yada herşeye değinmişssin bu özelliğine değinmemissin bence ondan da bahsetmelisin gibi tavsiyeleriniz için bana ulaşabilirsiniz yada aşağıdaki yorum bölümüne sorularınızı sorabilirsiniz.. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım... Herhangi bir eğitici anlatım için www.tutorialci.net adresini ziyaret edip. Tutorialci Forum dan sorularınızı dile getirebilrisiniz..


Esen kalın...

19 yorum:

emetic06 dedi ki...

Benim birkaç sorum olacaktı

1. Telefonu alalı nerdeyse bir ay olmuş herhangi bir sorun çıkardı mı acaba ?

2. Hiç mp4 falan yükleme yada tv den kayıt yapıp pc de izleme fırsatınız olduysa bunu da paylaşabilirmisiniz ?

3. Garanti olayı nasıl yani biz piyasadan intel garantisiyle alsak garanti belgesinin üstünde arıza yaptığında götürülecek adresler falan yazıyormu ?

Şimdiden sorularımı cevaplandırdığınız için teşekkür ederim ve ayrıca böyle bir paylaşımdan dolayı ayrıca teşekkürler.

xLn dedi ki...

sorun ve sorularını içeren bir başlık açtım..

Sorularının tüm cevaplarını http://ilkhannural.blogspot.com/2008/10/emetic06nn-anycool-hakkndaki-sorular.html adresinden inceliyebilirsin..

Unknown dedi ki...

Merhaba telefonun tanıtımını iyi yapmışsınız benim sorum şu:
bendede anycool t383i var benim telefonla seninkini kıyasladığımda (menüleri görsel şeyleri vs..)neredeyse aynısı ben sadece şu ekrana yazı yazma olayını merak ediyorum nasıl yapıyorsun onu acaba bendede varmıdır bilmiyorum..
(donanım haberdeki yazınızdan gördüm sizi söliyim dedim)

xLn dedi ki...

Ana menüden mesajlar menüsüne giriyorsun oradanda Mesaj Yaz a giriyorsun.

Seçenekler > Giriş Metodu > Multitap abc siçiyorsun.

sonra kalem ile harfleri tek tek yazıyorsun.

tek problemi harfleri tek tek tanıması. kelime leri tanımlıyamıyor..

benimkinde bu şekilde çalışıyor seninde varmı yada nasıl çalışıyordur bilmiyorum..

Unknown dedi ki...

ürünü alalı uzun zaman olmuş telefon
telefon hala çalışıyor mu?
yanında gelen ürünler sağlammı hala?
ürünün donanım bakımından kalitesi hakkındada bilgi veririmisiniz
teşekkürler

Unknown dedi ki...

telefon tanıtımınız için teşekkürler,bu telefonu almamda faydası oldu.fakat telefonu kullanırken çözemediğim bazı özellikleri var,eğer yardımcı olabilirseniz sevinirim;
1. yüklediğim melodiyi zil sesi olarak nasıl atayabilirim,cihazın zil sesini değiştiremiyorum
2.konuşurken hoparlörünü nasıl açabilirim
3.kızıl ötesi özelliği var mı
4.sesi dönüştürme (kadın-erkek-çocuk) özelliği var mı

xLn dedi ki...

Arkadaşlar sorduğunuz sorulara ayrıntılı olarak yanıt vermege çalıştım..

Sorularınızın cevabına http://ilkhannural.blogspot.com/2009/01/anycool-hakknda-birka-soru-cevap-daha.html linkini takip ederek ulaşabilirsiniz..

sinnerxx dedi ki...

Arkadaşlar ürün İNTEL İLETİŞİM ayrıcalı ile ülkemize getirilmiştir. Sorun yaşamanız durumunda Türkiyede bulunan servislerinde tamir ettirebilir, İstanbul ana servise KARGO ÜCRETİ ÖDEMEDEN göndererek tamir ettirebilirsiniz. Üründen kaynaklı bir hata tespit edilmesinde ÜRÜN ÜCRETSİZ OLARAK DEĞİŞTİRİLMEKTEDİR.
İntel İletişim Satış Temsilcisi...

Unknown dedi ki...

merhabalar,acaba arama geldiğinde cevapla özelliğinden ziyade sessize alma özelliği var mı telefonun?

xLn dedi ki...

evet var. sessizde ise titreşimi de durdurma gibi bi özelliği var.

Unknown dedi ki...

bişey daha sormak istiyorum,yaptığınız aramalarda karşıya sesin az gitmesi probleminiz var mı,özellikle avea hattınız varsa
onunla yaptığınız görüşmelerde oluyor mu?

xLn dedi ki...

bir ara sesin karşıya az gitmesi gibi bir sorun yaşamıştım ama hangi hattımdan kaynaklanıyordu yada karşı taraftanmı kaynaklanıyordu hatırlıyamıyorum. ama genel olarak bu güne kadar pek ses problemi yaşamadım.. telefonun kulaklığından da ses çok iyi geliyor hatta çoğu zaman rahatsız olup kısabilirsiniz..

Adsız dedi ki...

bu telefon internet dışında telefoncularda filan satılıyor mu?

xLn dedi ki...

elbetteki. diger her telefon gibi anycool un da bir türkiye dispiritörü var. bu şirketler tarafından Türkiyeye getirilip satışı yapılmakta. elbetteki bir nokia yada samsung kadar yaygın olmasada pekçok telefoncuda gün geçtikçe daha sık görülmekte.

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar bende bu telefondan alcam yalnız satıcı firmalar concord diye satıyor.concord yetkili sservisine sordum.concord ve anycooll aynı marka değildir diye yanıt aldım.blog sahibi hepsiburada.com dan aldım demişsin şimdi orda concord diye yazıyor.birde arkadaşlar sesini örnek olarak bir sesle kıyaslarmısınız.

Unknown dedi ki...

Bu telefondan nasıl alabilirim

Unknown dedi ki...

Bu telefondan nasıl alabilirim

Erol demirci dedi ki...

bu telefonu nasıl alabilirim

Erol demirci dedi ki...

Ben bu telefondan almak istiyorum Nasıl alabilirim