Wanted!

10 Eylül 2008 Çarşamba



Daha filmin fragmanı çıkmadan adı yayılmaya başladı.. Wanted! Hakkında bilinen tek şey bir aksiyon filmi olacağıydı.. Herkes gibi bende isminden yola çıkarak, hırsız polis kovalamacası gibi birşey bekledim. Sonra fragmanı çıktı... Aklımda oluşturduğum o güzel şeyler birden gidiverdi. Fragmanından anladığım kadarı ile bu benim hayel edemiyeceğim türde bir filmdi ve inanılmaz görünüyordu..


Fragmanında izlediğim kurşuna yön vermeler, uçmalar, atlamalar, konmalardan sonra matrix vari bir film olduğu kanaatine varmıştım.. İlgiyle çıkmasını ve sinemada izleme hayallerini kuruyordum.

"Birşeyi çok istersen olmaz." derler ya işte buda onun gibi oldu ve sinemada izliyemedim :( Zaten internetteki yorumları da okuduğum zaman gidesim kalmamıştı.. Herkes sinemada izlenicek türden bir film olmadığını söyleyip duruyordu...

Neyse vizyona girdiğinin ertesi günü elimde sinema çekimi vardı. Ama izlemedim. Sabrettim. Daha kaliteli bir versiyonunu aylar sonra indirip, uygun alt yazısını ayarladım. Kapımı penceremi kapadım. Işıkları döndürdüm. 5+1 ses sistemimi açtım ve görüntü ayarlarını ayarladıktan sonra play tuşuna bastım... Çok birşey beklemiyordum açıkcası.

Film konusunda acayip sıkı bir eleştirmenim.. Öle herkesin beğendiği, birşeylerin kopyası olan filmleri sevmem. Film dediğin yaratıcı olacak, iyi bir senaryosu olucak. Bir insan film izlediği zaman o filmde farklı birşeyler görmeli. Ve bu filmde ben bunu yaşadım. Filmin her saniyesinde "hastir...", "Vay anasını beee.." oldum..

Tam film bitti ve "böle son mu olur? " dediğim anda farkettim ki film yeni başlıyomuş.. Herşey son 15 dk da çözülüyor.. O ana kadar yaşadığınız hiçbirşey gerçek değil siz kendi hayal dünyanızd yaşıyorsunuz..

Filmin sonu başladığı kalitede son buluyor. Hiç beklemediğiniz anlarda hiç beklemediğiniz olaylar gerçekleşiyor ve bunlar yürek hoplatıyor.. Filmin çekimi, kurğusu, müzikleri ve oyunculuklar mükemmel düzeyde..

Ben zor beğenen bir eleştirmen olmama rağmen bu filme 10 üzerinden 10 veriyorum.. Hiçbir eksik yanı yok. Başarılı bir çekim ve kurğu sayesinde akıllarda oluşabilecek olan tüm soru işaretleri silinmiş.. Bazı insanlara göre saçma sahneler olabilir ama oda bu işin fantezisi.. Bence izlenebilecek kaliteli bir film (Özelliklede Fox krakterini canlandıran Angelina Jolie).. Herkese tavsiye ederim..



Filmin Özeti:
Rus yönetmen Bekmambetov'un son projesi Wanted'ta, McAvoy babasının kiralık katil olduğunu öğrenen ve onun izinden gitmeye karar veren heyecanlı bir genç olan Wes'i, Jolie ve Freeman ise oğlana mesleğin inceliklerini öğretecek olan Fox ve Sloan adlı deneyimli katilleri canlandırıyor.

Hayatında oldukça başarısız olan ve bu döngüyü kırmak isteyen Wes, Fox'u tanıdığı günden itibaren bakış açısını değiştirerek benliğinin içinde sinsi sinsi dolaşan kızgın ve öfkeli kurdu serbest bırakır. Eğitimli bir suikastçı olmaksa elbette kolay değildir.

Mark Millar'ın grafik romanından uyarlanan filmin, romandan oldukça farklı olduğu söyleniyor. Wanted’ın bir özelliği de, büyük ilgi toplayan Red One digital kameranın kullanıldığı ilk film olması.



Filmin resmi sitesi:
http://www.wantedmovie.com/


Filmin fragmanı:
http://www.youtube.com/watch?v=O7ftozVc3lI&eurl=


IMDB Sayfası:
http://www.imdb.com/title/tt0493464/

0 yorum: