Haliç Sözlük

11 Şubat 2010 Perşembe

Uzun zamandır üzerinde kafa patlattığım bir üniversite sözlüğü olan Haliç Sözlük son denemelerimin ardından yayın hayatına başlamıştır. Aslında daha önce açılması için uğraşıyordum fakat çıkan bazı sorunlar nedeni ile scriptin üzerinde baya uğraşmam gerekti. Neyse haticeye değil haliç sözlüğe bakıcaksın ;)

Kısaca bahsetmek gerekirse; öğrencisi olduğum Haliç Üniversitesi adına birşeyler yapmak istedim. Bir kampus olayı olmadığı için öğrencileri bir arada tutan bir durum söz konusu değildi.. Kısa bir araştırma sonucu pek işlemeyen forum sayfası ve facebook ta pekçok grup ve etkinlik sayfası olduğunu gördüm. Fakat bunlarda pek kalabalık olduğu söylenemezdi. Bunun üç nedeni olabilirdi.

1- Üniversitenin az öğrenciye sahip olması.
2- Öğrenci profilinin internetten uzak bir yapıya sahip olması.
3- Diğer etkenler.

Biraz düşününce üniversite öğrencisi olupta internet kullanmayan bir öğrencinin %3 olduğunu varsayıyorum. Buda direkman 2. seçeneği elememi gerektiriyo. Acaba az mı öğrencisi var diye düşündüm ama şurada yazan bilgiye göre 2008-2009 yılında okuyan "toplam lisans öğrenci sayımız 4066, yüksek lisans öğrenci sayımız 494'dür." ibaresini gördüm. E bi okadar da mezun olduğunu düşünürsek 1. seçenekte olasılığını geride bıraktı.

Geriye kalıyor diğer etkenler. İşte bu etkenleri geride bırakıcak olan şey Haliç Sözlükte bulunucak. Ben üniversitede okumaya başlıyana kadar aklıma pekçok soru işaretleri vardı ve bu soru işaretleriyle kaydımı yaptırdım. Bundan sonra gelicek olan öğrenciler artık kayıtlarını yaptırırken sorularını rahatca sorabilecek ve üniversite ile ilgili gerçek ve doğru bilgiyi içinde bulunan öğrencilerden öğrenicek.

Yoğurdum ekşidir diyen olmaz ama en doğru bilgiyi o yoğurdu yiyenlerden öğrenebilirsiniz..

İşte Haliç Sözlük te yoğurt yiyenlerin bilgilerini paylaştığı bir site olacak.

İşte o büyük kutsal bilgi kaynağı: http://www.halicsozluk.com

0 yorum: